وبلاگ

تسهیلات زودبازده شرکت های دانش بنیان

dbon
شرکت دانش بنیان

تسهیلات زودبازده شرکت های دانش بنیان

برای ان که شرکت های دانش بنیان رشد و توسعه پیدا کنند نیاز به حمایت دارند. تسهیلات زود بازده شرکت های دانش بنیان به منظور حمایت مالی ، حمایت صنعتی انجام میشود. با ارائه انواع تسهیلات زود بازده میتوان شرکت های دانش بنیان را به تعدادی زیادی رساند. پلتفرم حقوقی کاردو در این مقاله به بررسی انواع تسهیلات زود بازده شرکت های دانش بنیان می پردازد.

منظور از تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان چیست؟

 

شرکت‌های دانش‌بنیان به انواعی از شرکت‌ها گفته می‌شود که دانش را به محصول یا خدمتی کاربردی تبدیل می‌کنند و علم و صنعت را به‌هم گره می‌زنند. این شرکت‌ها اجازه نمی‌دهند دانش و فناوری در یک حالت راکد و منفعل باقی بماند بلکه تلاش دارند تا دانش را به تکنولوژی یا خدمات در دسترس تبدیل کنند و از این طریق آن را از حالت انفعال روی غلتک فعالیت مؤثر بیندازند.

این شرکت‌ها در قالب شرکت‌ها و کسب‌وکارهای استارت‌آپی فعالیت دارند و به همین دلیل اغلب سرمایه اولیه قابل توجهی را در دسترس خود نمی‌بینند. پس این سرمایه از چه طریقی می‌تواند تامین شود؟ در این حالت نقش دولت و شرکت‌های خصوصی به‌عنوان اسپانسرها و حمایت‌کنندگان اصلی به میان می‌آید. این شرکت‌ها با اعطای تسهیلات دانش بنیان به کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌محور در تلاش هستند تا آن‌ها را حمایت کنند و در سود بلندمدت آن‌ها سهیم باشند.

تسهیلات اعطایی از طریق این مؤسسه‌ها می‌تواند در مراحل مختلف چرخه فعالیت یک استارت‌آپ باشد. به‌طور مثال اعطای وام یا اختصاص ذخایر مالی در جهت محصول‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان یا برای ورود و پرزنت محصول به بازار نمونه‌ای از این تسهیلات است.

 

انواع تسهیلات دانش‌ بنیان

 

دولت برای به‌روزرسانی اقتصاد خود بر محور دانش و صنعت تمایل دارد تا به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلاتی با عنوان تسهیلات خط اعتباری اعطا کند. این تسهیلات در قالب حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی است و به تامین اعتبار برای تولید محصول یا نمونه‌سازی آن یا صادرات محصول موجود می‌پردازد. این تسهیلات دانش بنیان عبارت‌اند از:

 

– تسهیلات مربوط به نمونه‌سازی

– تسهیلات مربوط به پیش از تولید صنعتی

– تسهیلات مربوط به تولید صنعتی

– تسهیلات مربوط به سرمایه در گردش

– تسهیلات مربوط به فروش اقساطی و استنصاع

 

در ادامه به شما می‌گوییم که اگر یک شرکت دانش‌بنیان دارید و یک محصول که قصد دارید آن را روانه بازار کنید، کدام تسهیلات به کارتان می‌آید.

۱. تسهیلات مربوط به نمونه‌سازی

 

یکی از انواع تسهیلات شرکت های دانش بنیان مربوط به مرحله نمونه‌سازی است. این نوع تسهیلات را موقعی می‌توانید به کار بگیرید که یک محصول دارید. حال یا می‌خواهید این محصول را روانه بازار هدف کنید یا قصد دارید طراحی آن را دست‌خوش بهبود قرار دهید و به اصطلاح آن را صفا بدهید. در این شرایط می‌توانید از صندوق نوآوری تسهیلاتی تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان دریافت کنید. برای بازپرداخت این وام تا سه سال زمان در اختیار دارید و در این مدت می‌توانید با استفاده از این تسهیلات ۳۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی، طراحی، امکانات و تامین تجهیزات و همچنین اجاره فضا را تامین کنید.

اگر محصولی دارید که تایید اولیه را گرفته است و اکنون باید آن را به بازار معرفی کنید یا اگر سازنده محصولی هستید که نیاز به ارتقا دارد، روی این تسهیلات می‌توانید حساب باز کنید.

 

خدمات حقوقی به شرکت های دانش بنیان جهت اخذ مجوز فعالیت و ثبت تاسیس شرکت

وام تسهیلات دانش بنیان

۲. تسهیلات مربوط به پیش از تولید صنعتی

اگر محصولتان برای ورود به بازار به زیرساختی پیشرفته و هزینه‌بردار نیاز دارد، پس شما باید به سراغ تسهیلات دانش بنیان مربوط به پیش از تولید بروید. این تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد تومان به هر شرکت دانش‌بنیان اعطا می‌شود و هدف از آن، کمک به صاحبان کسب‌وکارها برای تامین تجهیزات ابزارآلات مرتبط با تولید محصول است.

با دریافت این وام می‌توانید فضای زیرساختی شرکت خود را برای تولید محصول، ورود به بازار رقابتی و در دست گرفتن بخشی از بازار هدف آماده کنید. این تسهیلات که صرف تجهیز یا خرید ماشین‌ها و ابزارهای تخصصی زیرساختی می‌شود، با نرخ سود ۱۰% درصد اعطا خواهد شد و پس از اخذ، تا ۳ سال فرصت دارید آن را به صندوق برگردانید.

۳. تسهیلات مربوط به تولید صنعتی

تاکنون تسهیلاتی که بررسی کردیم، مربوط به قبل از تولید یا عرضه محصول به بازار در گام ابتدایی است؛ اما اگر محصولی داشته باشید که به فکر تولید انبوه برای آن باشید، کدام تسهیلات را باید دریافت کنید؟ پاسخ تسهیلات مربوط به تولید صنعتی است. از این تسهیلات می‌توانید برای تامین و تجهیز یک فضای فیزیکی جهت به کار انداختن چرخ تولید محصول استفاده کنید؛ یعنی هم فضا را داشته باشید و هم تجهیزات زیربنایی و اساسی برای تولید انبوه را.

این تسهیلات می‌تواند ۴۰ تا ۶۰ درصد نیاز شما را برای تامین فضا و امکانات رفع کند و مقدار آن تا ۲ میلیارد تومان است. چندماهه آن را بازگردانید؟ شما برای بازگرداندن این تسهیلات ۳۶ ماه در اختیار دارید، یعنی ۳ سال.

انواع تسهیلات دانش بنیان برای حمایت از ایده ها

۴. تسهیلات مربوط به سرمایه در گردش

 

از دیگر انواع تسهیلات دانش بنیان باید به وامی اشاره کرد که به سرمایه در گردش اختصاص دارد. در طی ارائه و تولید محصول، قراردادها و هزینه‌های جاری دیگری نیز در دست هستند که تامین هزینه آن‌ها یکی از دغدغه‌های هر شرکت دانش‌محوری است. در این مواقع می‌توان از صندوق نوآوری تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرد تا بتوانید هزینه‌های مربوط به تولید سالانه و قراردادهای تجاری را از این منبع تا ۹۰ درصد پرداخت کنید. مدت زمان بازگرداندن این وام اعطایی ۲۴ ماهه است.

۵. تسهیلات مربوط به فروش اقساطی / لیزینگ و استنصاع

تسهیلات مربوط به استنصاع عبارت است از اعطای کمک‌هزینه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت یا ارتقای محصولات سفارشی. از سوی دیگر منظور از خدمات لیزینگ آن است که مشتریان شما به دنبال محصولی هستند که ارائه داده‌اید اما با کمبود بودجه برای خرید آن مواجه‌اند. در این حالت شما با فروش اقساطی تلاش می‌کنید تا این دست از مشتریان را نیز راضی از خدماتتان نگه دارید.

در این شرایط می‌توانید برای تامین کسری بودجه و ارائه چنین خدماتی از تسهیلات مربوط به فروش اقساطی و استنصاع بهره ببرید. این تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد تومان و تا سقف بازپرداخت ۳۶ ماهه در اختیار شما قرار می‌گیرد و به شما این امتیاز را می‌دهد که توجه مشتریان خود را جلب کنید و در یک بازار رقابتی، گوی فروش را به دست بگیرید.

جمع بندی :

در این مقاله به بررسی انواع تسهیلات دانش بنیان پرداختینم تا شما عزیزان با دانش کافی در این زمینه بتوانید از حمایت ها برخوردار شوید. پلتفرم حقوقی کاردو در تلاش است تا شرکت های دانش بنیان بتوانند به خوبی از این تسهیلات برخوردار شوند.

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
مشاوره حقوقی
مشاوره رایگان
فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • امتیاز
  • قیمت
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • نویسنده
  • قسمت
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه
×